Monday, August 17, 2009

RENUNGAN BUAT WANITA YG BERGELAR ISTERI

Hari ini saya dan teman2 di Sek.Men.Keb.Seri Perak kepoh tentang berita dan gambar seorang yang bergelar ustaz iaitu siapa lagi Akil Hail la! Ceria sungguh depa dengan isterinya apabila dah sah jadi suami isteri. Bukan apa, dulu mati-mati menafikan sekarang tersengih sampai nampah 32 batang gigi.Itulah manusia, bila dah senang macam2 keburukan isteri diungkit, masa susah dulu elok aje.
Kita sebagai isteri mesti bersedia dgn mcm2 perkara yang kemungkinan terjadi pada masa hadapan. Tanam sikap berdikari,jangan terlalu bergantung pada suami sehingga kalau tiada suami, patah kaki tak tahu nak b uat apa. Kepada Ustaz Akil janganlah terus mengaibkan isteri dalam ceramah kerana secara tak langsung buka pekong sendiri juga.Sepatutnya tanggungjawab hang nak didik isteri hang. Sudah dapat gading bertuah tu,kalau betulle gading,entah2 kayu reput!,diam ajele jangan ungkit keburukan dan kelemahan isteri, hangpun bukan baik sangat.
Ingat! Tuhan Maha Berkuasa, kalau belum diuji kehidupan dengan Wahida tu jangan bongkak!
Kepada Maizawati, yakinlah kami para isteri menyokong anda, berjuanglah demi anak2 tercinta.

2 comments:

  1. Kadang-kadang ujian Allah kepada mereka yang berilmu itu lebih besar daripada insan biasa. Terpulanglah sama ada individu tersebut mampu atau tidak menghadapinya.

    ReplyDelete

PENGIKUT BLOG INI...

AGAR-AGAR UKIR ZANZAUYAH: RM65 SATU SET

AGAR-AGAR UKIR ZANZAUYAH: RM65 SATU SET